Merkidentiteit voor merken uit Almere

Hoe kijken mensen van buitenaf naar jouw bedrijf? Zeker in een stad als Almere, waar ondernemerschap en creativiteit centraal staan, is de eerste indruk allesbepalend. Zien ze een innovatief bedrijf? Een impactvolle organisatie? Een betrouwbare dienstverlener? Die eerste indruk, dát is jouw merk.
Een sterke merkidentiteit bepaalt hoe jouw bedrijf wordt gezien en herkend. Dit gaat verder dan alleen een logo. Denk aan je naam, pay-off, huisstijl, lettertype, kleuren en tone-of-voice. Zelfs een mascotte kan onderdeel zijn van je brandingstrategie. Deze herkenbare elementen noemen we ook wel brand assets.

Bij Thansk, een Almeers ontwerpbureau, ondersteunen we bedrijven en initiatieven met het ontwikkelen en vernieuwen van hun merk. We hielpen bijvoorbeeld Stad & Natuur Almere ↗ om hun bestaande merk op te frissen, en ontwikkelden de branding voor Almere Speelt ↗, een cultureel festival op het Almeerderstrand.

Waarom is een sterke merkidentiteit belangrijk?

En hoe beter die indruk past bij wie je echt bent, hoe geloofwaardiger je merk wordt. En hoe geloofwaardiger je bent, hoe meer mensen zich met je willen verbinden. Dit geldt voor grote en kleine bedrijven, culturele initiatieven en startups — zeker in een stad die barst van de nieuwe ideeën zoals Almere.

Ben ik een merk?

Of je nu wil of niet: elke organisatie, van eenmanszaak tot multinational, heeft een merkidentiteit. Of je nu een IT-service bent die bekendstaat als een clubje wizkids, een festival dat de stad levendiger wil maken of een organisatie die de natuur dichter bij de inwoners brengt — jouw uitstraling bepaalt hoe je wordt gezien. Weet jij hoe jouw merk wordt ervaren?

Kan ik mijn merk veranderen?

Jazeker! Wanneer jouw organisatie een nieuwe weg inslaat, kan een nieuwe branding hierbij helpen. Word je nu anders gezien dan je eigenlijk bent? Dan kan een vernieuwde merkidentiteit jouw imago versterken en beter laten aansluiten bij jouw missie.

Ik wil een nieuwe merkidentiteit. Hoe verloopt dit proces?

Stap 1: Vooronderzoek
Voordat we beginnen stellen we (irritant) veel vragen. Wat is er al? Wat werkt wel? Wat werkt niet? Hoe zorgen we ervoor dat jouw merk opvalt en blijft hangen — juist in een stad als Almere, waar volop wordt geëxperimenteerd met nieuwe ideeën?
Stap 2: Strategie
We maken een plan, een tactiek, een merkstrategie. Zo kunnen we gerichte keuzes maken in het ontwerpproces en bouwen we een merk dat authentiek en herkenbaar is.
Stap 3: Concept & ontwerp
Op weg naar een merk met karakter. We geven jouw merk een stem (tone-of-voice) en een gezicht. Dit kan een compleet nieuwe visuele identiteit zijn, of een verfijning van wat er al is.
Stap 4: Productie
Tijd om jezelf te laten zien. Samen kijken we hoe jouw merk het beste naar buiten kan treden. We ontwikkelen een merkboek, website of templates zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Stap 5: Doorvertaling
De wereld om ons heen is constant in beweging, jouw merk beweegt mee. Als creatief partner gaat Thansk met jou geen uitdaging uit de weg. Of het nu meedenken is over een relevante activatie of het uitwerken van printmiddelen; laat maar komen.

Een merk met karakter

Hoe scherper de strategie, hoe uitgesprokener jouw merk. Bij Thansk creatief ontwerpbureau doen we er alles aan om jouw merk zo goed mogelijk bij je organisatie te laten passen. We omarmen jouw persoonlijkheid, ook als je níét de ideale schoonzoon bent. We werken voor merken die durven, zoals Stad & Natuur Almere, StrandLAB en ALMO op het Almeerderstrand — initiatieven die bijdragen aan de stad en waarvoor wij een sterke visuele identiteit hebben ontwikkeld.

Aan de slag!

Of eigenlijk: eerst even een stapje terug. Hoe kan een nieuwe merkidentiteit jouw organisatie verder helpen? Waar wil je heen? Waar loop je tegenaan?
Wij praten graag met je verder over jouw merk. Neem contact met ons op via info@thansk.nl → of bel Wytze op +316 222 738 42 →
Merkidentiteit →Campagne →
Branding
Grafisch ontwerp →Merkidentiteit →Campagne →
Naamgeving
Motion
Strategie
Huisstijl
Short-copy
Naamgeving
Motion
Concept
Art-direction
Illustratie
Positionering
Editorial
Autonoom
Art direction