Merkidentiteit
Hoe kijken mensen met een blik van buitenaf naar jouw bedrijf? Zien ze een innovatief bedrijf? Een stoere eenmanszaak? Een bloedserieuze start-up?
De eerste indruk die jij achterlaat, dat is jouw merk. Een merkidentiteit bestaat uit onderdelen die je merk maakt. Denk aan een eigen naam, pay-off, logo, een lettertype, kleuren, een huisstijl, een tone-of-voice. Zelfs een eigen mascotte kan onderdeel zijn van jouw merkidentiteit. Dit worden ook wel ‘brand assets’ genoemd. Google maar.
Hoe beter de indruk die jij achterlaat past bij wie je echt bent, hoe geloofwaardiger je bent. En hoe geloofwaardiger je bent, hoe meer mensen zich met je willen verbinden.
Iedere organisatie die een bepaalde indruk achterlaat, is een merk. Of je nu een IT-service bent die bekend staat als een clubje wizkids, of een provincie van de gezelligheid, je bent een merk. Heb je enig idee hoe jouw merk bekend staat?
Jazeker. Wanneer jouw organisatie een nieuwe weg wil inslaan kan een nieuwe merkidentiteit hieraan bijdragen. Wordt jouw organisatie anders gezien dan dat je eigenlijk bent? Een nieuwe merkidentiteit kan hier verandering in brengen.
Stap 1: Vooronderzoek
Voordat we beginnen stellen we (irritant) veel vragen. Zodat we samen snappen waar we heen willen.
Stap 2: Strategie
We maken een plan, een tactiek. We bepalen samen de richting die ons helpt om keuzes te maken in het ontwerpproces.
Stap 3: Concept & ontwerp
Op weg naar een merk met karakter. We geven een stem (tone-of-voice) en een gezicht (vormen, kleuren, typografie) aan jouw merk.
Stap 4: Productie
Tijd om jezelf te laten zien. Samen kijken we hoe jouw merk het beste naar buiten kan treden. We ontwikkelen een merkboek, website of templates zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Stap 5: Doorvertaling
De wereld om ons heen is constant in beweging, jouw merk beweegt mee. Als creatief partner gaat Thansk met jou geen uitdaging uit de weg. Of het nu meedenken is over een relevante activatie of het uitwerken van printmiddelen; laat maar komen.
Hoe scherper de strategie, des te meer uitgesproken jouw merk. Bij Thansk doen we er alles aan om jouw merk zo goed mogelijk bij jouw organisatie te laten passen. We omarmen jouw oneffenheden liever dan dat je je voordoet als de ideale schoonzoon. Tenzij je een ideale schoonzoon bént. We gaan voor een merk waar je (doelgroep) vrienden mee wil worden.
Of eigenlijk: eerst even een stapje terug. Hoe kan een nieuwe merkidentiteit jouw organisatie verder helpen? Waar wil je heen? Waar loop je tegenaan?
Wij praten graag met je verder over jouw merk. Neem contact met ons op via of bel Wytze op