Merkidentiteit

Hoe kijken mensen met een blik van buitenaf naar jouw bedrijf? Zien ze een innovatief bedrijf? Een stoere eenmanszaak? Een bloedserieuze start-up?

De eerste indruk die jij achterlaat, dat is jouw merk. Een merkidentiteit bestaat uit onderdelen die je merk maakt. Denk aan een eigen naam, pay-off, logo, een lettertype, kleuren, een huisstijl, een tone-of-voice. Zelfs een eigen mascotte kan onderdeel zijn van jouw merkidentiteit. Dit worden ook wel ‘brand assets’ genoemd. Google maar.  

Wat is de kracht van een goede merkidentiteit?

Hoe beter de indruk die jij achterlaat past bij wie je echt bent, hoe geloofwaardiger je bent. En hoe geloofwaardiger je bent, hoe meer mensen zich met je willen verbinden.

Ben ik een merk?

Iedere organisatie die een bepaalde indruk achterlaat, is een merk. Of je nu een IT-service bent die bekend staat als een clubje wizkids, of een provincie van de gezelligheid, je bent een merk. Heb je enig idee hoe jouw merk bekend staat?

Kan ik mijn merk veranderen?

Jazeker. Wanneer jouw organisatie een nieuwe weg wil inslaan kan een nieuwe merkidentiteit hieraan bijdragen. Wordt jouw organisatie anders gezien dan dat je eigenlijk bent? Een nieuwe merkidentiteit kan hier verandering in brengen.

Ik wil een nieuwe merkidentiteit. Hoe verloopt dit proces?

Stap 1: Vooronderzoek
Voordat we beginnen stellen we (irritant) veel vragen. Zodat we samen snappen waar we heen willen.
Stap 2: Strategie
We maken een plan, een tactiek. We bepalen samen de richting die ons helpt om keuzes te maken in het ontwerpproces.
Stap 3: Concept & ontwerp
Op weg naar een merk met karakter. We geven een stem (tone-of-voice) en een gezicht (vormen, kleuren, typografie) aan jouw merk.
Stap 4: Productie
Tijd om jezelf te laten zien. Samen kijken we hoe jouw merk het beste naar buiten kan treden. We ontwikkelen een merkboek, website of templates zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Stap 5: Doorvertaling
De wereld om ons heen is constant in beweging, jouw merk beweegt mee. Als creatief partner gaat Thansk met jou geen uitdaging uit de weg. Of het nu meedenken is over een relevante activatie of het uitwerken van printmiddelen; laat maar komen.
Academie Minerva & Prins Claus Conservatorium
Academie Minerva & Prins Claus Conservatorium gaven we een eigen gezicht. Gelijktijdig met de rebranding van de Hanze, gingen wij aan de slag met de visuele identiteit van de Kunsten. Beide instituten uit Groningen kregen een eigen identiteit, die gedragen wordt door de community.    

Een merk met karakter

Hoe scherper de strategie, des te meer uitgesproken jouw merk. Bij Thansk doen we er alles aan om jouw merk zo goed mogelijk bij jouw organisatie te laten passen. We omarmen jouw oneffenheden liever dan dat je je voordoet als de ideale schoonzoon. Tenzij je een ideale schoonzoon bént. We gaan voor een merk waar je (doelgroep) vrienden mee wil worden.

Aan de slag!

Of eigenlijk: eerst even een stapje terug. Hoe kan een nieuwe merkidentiteit jouw organisatie verder helpen? Waar wil je heen? Waar loop je tegenaan?
Wij praten graag met je verder over jouw merk. Neem contact met ons op via info@thansk.nl → of bel Wytze op +316 222 738 42 →
Merkidentiteit →Campagne →
Branding
Grafisch ontwerp →Merkidentiteit →Campagne →
Naamgeving
Motion
Strategie
Huisstijl
Short-copy
Naamgeving
Motion
Concept
Art-direction
Illustratie
Positionering
Editorial
Autonoom
Art direction