Hoe maak je een visuele identiteit voor mensen die net zo eigenwijs zijn als jijzelf?
Voor Academie Minerva ontwikkelde Thansk een visuele identiteit gemaakt voor makers. Hun verbeeldingskracht en makerschap is het vertrekpunt. Creatieve studenten, medewerkers en alumni starten met een flexibel speelveld waar ze alle kanten mee op kunnen.
Makers krijgen een flexibel grid, variabel font en een heldere vormentaal die je helemaal naar je eigen hand kan zetten. Van ingetogen tot uitgesproken, de maker bepaalt. Dankzij een aantal vaste elementen blijft Academie Minerva altijd herkenbaar als afzender.
Zoals gezegd; gemaakt voor makers. Daarom is een team studenten meteen aan de slag gegaan om de visuele identiteit te implementeren. En dat levert, precies zoals verwacht, onverwachte resultaten op.
De nieuwe identiteit komt voort uit de herpositionering van de Hanze. Academie Minerva en het Prins Claus Conservatorium hebben vanaf nu een eigen visuele identiteit, die subtiel linkt naar de Hanze. Ze zijn een endorsed brand van de Hanze.
De kunstacademie en het conservatorium van de Hanze zijn familie van elkaar en hebben tegelijkertijd een eigen identiteit. Thansk ontwikkelden een ontwerpsysteem dat onderscheidende elementen combineert met een overlap in aanpak; beide identiteiten komen dankzij input van studenten en alumni tot stand.
Meer info
Minder info
↓
↑