Hoe geef je geluid een gezicht? Het Prins Claus Conservatorium wordt gedragen door muziek van studenten. Maar hoe vang je dit in een visuele identiteit? We verzamelden muziekfragmenten en zetten deze om naar helderblauwe grafische vormen.
De geluiden die binnen de muren van het conservatorium te horen zijn, zijn vanaf nu terug te zien op posters, ramen, tassen, social media, en ga zo maar door. Van jazz tot klassiek, van HaFaBra tot modern; elk genre is terug te zien in de vormentaal van Prins Claus Conservatorium.
Naast een eigen vormentaal, maken typografie, beeld, een herkenbaar kleurenpalet en een dynamisch grid dat het Prins Claus Conservatorium altijd een duidelijke afzender is.
Thansk ontwikkelde de visuele identiteit en helpt mee met de implementatie van de eerste middelen.
Aanleiding van deze nieuwe identiteit? Onlangs is de merkarchitectuur van de Hanze op de schop genomen, met als resultaat dat het Prins Claus Conservatorium en Academie Minerva een endorsed brand zijn van de Hanze, met elk een eigen visuele identiteit. Thansk ontwikkelde 2 identiteiten met een familiaire band.
Meer info
Minder info
↓
↑